27.10.2020 |
Patricia del Pozo
16:31
17/09/20

Jo m’imagino una ciutat com Mollet

Jo m’imagino una ciutat com Mollet

Ja fa set mesos que Mollet és Ciutat 30, convertint-se en la primera ciutat catalana i espanyola que va limitar la velocitat a 30 km/h a tot el nucli urbà. Aquella mesura que molts vàrem veure com futurista, sensata i valenta ha servit d’exemple a altres ciutats que també s’estan convertint en Ciutats 30, com Barcelona que ho està fent progressivament, Granollers fa unes setmanes o Tarragona fa uns dies, per citar algunes del nostre entorn més proper.


 I és que ser Ciutat 30, és molt positiu per a tots i totes i també pel Planeta, així ho va veure el govern municipal i així ho estan veient d’altres ciutats. Perquè darrere de Ciutat 30 hi ha moltes coses, hi ha seguretat, hi ha lluita contra el canvi climàtic, hi ha reducció del nombre d’accidents, hi ha circulació més fluida i menys cues, menys emissions de diòxid de nitrogen o més seguretat per als nostres fills, pares, familiars i amics, entre d’altres. 


 Set mesos després crec que ja ningú dubtarà dels beneficis de ser Ciutat 30, però dels molts arguments que hi ha, vull avui tornar a llençar les dues preguntes que vaig escriure a la columna del mes de febrer, per si encara hi ha algun escèptic "Avui, sí o sí, tindràs un accident de trànsit, però et faré dues preguntes: 1. Pots triar a quina part del cos vols que sigui i 2. A quina velocitat vols que vagi el cotxe que t'atropellarà a 30 km/h o a 50 km/h" Jo continuo sense tenir cap mena de dubte a la resposta que donaria a la segona pregunta, i torno a recordar que quan hi ha un atropellament, la víctima no té l'opció de triar cap de les dues respostes. 


 Crec que és motiu d’orgull que la nostra ciutat hagi estat pionera en ser Ciutat 30. Que al nostre nucli urbà no hi hagi cap accident mortal des de fa 12 anys i aquells accidents que es produeixen siguin lleus. Que a Mollet es treballi cada dia per lluitar contra l’emergència climàtica apostant per Gallecs, amb el manteniment dels més de 14.500 arbres que hi ha a la ciutat o apostant per les energies renovables. Que a Mollet es treballi en una mobilitat segura i sostenible, des de l’educació i el treball constant a la via pública.  


 Sempre hi ha i hi haurà coses a millorar, perquè una ciutat és com casa nostra, una obra inacabada en constant canvi i transformació, però quan penso en com haurien de ser les ciutats del futur, imagino ciutats amb moltes zones verdes, envoltades de natura, amb parcs i zones d’esbarjo, carrers amples i en les que les persones són les protagonistes. Una ciutat per viure i plena de vida, jo m’imagino una ciutat com Mollet.

Jo m’imagino una ciutat com Mollet
comentaris