21.03.2019 |
Jordi Olivé
11:44
29/04/16

Via única

Novament torna a haver-hi un nou projecte d’estudi per a desdoblar la línia de rodalies de Vic, l’anterior, com tots els altres, havia caducat o quedat desfasat. El nou desdoblament es farà només en 3 trams, i justament el tram que va de Parets fins a Montcada Bifurcació, just per on més passatgers hi circulen, seguirà sent de via única.

 


Aquest nou projecte és la nova pastanaga per fer veure que des del Ministeri de Foment es fa alguna cosa. Però, si es visualitza en perspectiva històrica i es compara amb altres regions d’Espanya, serveix per visualitzar tot el contrari. Per exemple, aquest projecte de desdoblament parcial ja s’havia presentat el 2013. Realment calien 3 anys per a fer un projecte d’estudi? Quants anys més caldrà esperar per iniciar les obres? S’iniciaran? Veient això, per a molts la conclusió és que des del Govern Central no hi ha voluntat real d’executar l’obra. Possiblement els doni més vots gastar els diners en infraestructures en d’altres llocs de la península, encara que després no serveixin de res o l’ús en sigui mínim.

 


L’excusa de la crisi també ens l’hem de treure del cap. Per posar un exemple, a Talavera s’ha inaugurat el segon pont penjant més alt d’Europa i que no porta literalment en lloc. Va costar 73 milions d’euros. A Ciudad Real hi ha un aeroport tancat que va costar bastant més de 1.000 milions d’euros. Hi ha línies d’AVE que tenen una mitjana diària de menys de 20 passatges diaris i el seu cost supera varies vegades els milers de milions. En l’anterior pla de rodalies espanyol, a Madrid es va executar un 100% de l’obra prevista, a Barcelona només un 7%.

 


Per cert, la R3 transporta més de 6,5 milions de passatgers a l’any. Al 2013 el pressupost per a desdoblar-ne els tres trams estava al voltant dels 60 milions. Sort que la Constitución garanteix la igualtat del espanyols... que sinó...

 

Comentarios