17.12.2018 |
clicama

El Servei de Consum de Parets retorna o anul·la el pagament de 29.330 € per reclamacions d'usuaris

La major part de reclamacions han estat interposades a serveis de telefonia, llum i aigua

El Servei de Consum de Parets retorna o anul·la el pagament de 29.330 € per reclamacions d'usuaris

El Servei de Consum i Atenció al Consumidor (SCAC) de Parets ha donat a conèixer les dades del servei de l'any 2017. Durant el passat any s'han portat a terme un total de 350 visites presencials, de les quals 71 han estat ateses pel nou Servei Jurídic, iniciativa que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i el Col·legi d'Advocats. Els expedients de reclamació econòmica que s'han resolt satisfactòriament han suposat el no pagament o la devolució al consumidor d'un total de 29.330 €.

Les consultes a l'SCAC han suposat l'inici de 166 expedients, dels quals el 93% han quedat resolts i, en l'actualitat, encara hi ha 12 que es troben sense resoldre. En xifres, les reclamacions a serveis de telefonia han estat les més interposades. Un 23% de les queixes han estat a causa de disconformitats en telefonia; un 19% de queixes han anat a parar a serveis bàsics (9% per al servei de gas i 8% per al servei de llum); les garanties han rebut un 14% de les reclamacions i les reclamacions tramitades a causa dels serveis bancaris han estat un 13%, cal remarcar que en aquest percentatge no s'inclouen les reclamacions en clàusules sòl. D'altra banda, les compres per internet han arribat a tenir el 9% de les reclamacions realitzades.

Baixen les reclamacions de telefonia i de subministrament bàsics

La telefonia havia arribat a superar el 50% de les reclamacions, però en els darrers anys hi ha una tendència a la baixa en aquest tipus de reclamacions. L'any 2014 en van rebre el 39%; els anys 2015 i 2016 el 30%; i el 2017 el 23%.

Pel que fa a subministraments bàsics, el percentatge també ha baixat però la diferència amb anys anteriors no és tant notable. L'any 2014 aquest tipus de reclamació ocupava a Parets un 10%; l'any 2015 un 15%, l'any 2016 un 23%; el 2017 ha baixat un 4% i se situa en el 19%.

Parets convida a tothom a una taula rodona de Consum

El 15 de març se celebra el Dia Mundial del Consumidor i per commemorar aquesta efemèride l'SCAC convida a tothom a una taula rodona sobre els drets de les persones consumidores el dimecres 14 de març, a les 6 de la tarda a la Sala d'Exposicions de Can Rajoler. El Servei de Comerç i Atenció al Consumidor i l'empresa CASSA han programat aquesta taula rodona sobre els drets de les persones consumidores. La taula comptarà amb la participació de Montserrat Ribera, directora general de l'Agència Catalana de Consum; Laura Martínez, diputada de Consum de la Diputació de Barcelona; Josep Escartín, director Clients CASSA; Elisabeth Sobrepera, ciutadana, clienta i consumidora i Assumpta Torres, responsable Oficina d'Atenció al Consumidor Parets. L'obertura de l'acte anirà a càrrec de la regidora de Consum a Parets, Àfrica Martínez i la cloenda la farà l'alcalde de Parets, Sergi Mingote.

Comentarios