Jueves. 18.01.2018 |
El tiempo
Jueves. 18.01.2018
El tiempo
Diari digital de Mollet i el Baix Vallès
clicama

La millora de l'enllaç de la rotonda de La Vinyota amb la C-17 més a prop

Comença la redacció del projecte que vol solucionar els problemes de circulació d'aquest punt negre de la xarxa viaria

La rotonda del Decathlon, un punt negre de la xarxa viaria
La rotonda del Decathlon, un punt negre de la xarxa viaria
La millora de l'enllaç de la rotonda de La Vinyota amb la C-17 més a prop

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació dels treballs de redacció del projecte constructiu que ha de fixar la millora de l'enllaç de la C-17 amb la rotonda de la Vinyota, de Mollet. L'import de la licitació és de 108.000 euros i el termini fixat és de 10 mesos: cinc per al projecte de traçat i cinc més per al constructiu.Actualment la rotonda de La Vinyota, on es troba la botiga d'esports Decathlon, és un punt negre de la circulació a Mollet, ja que allà coincideixen les connexions amb la C-17, l'AP-7 i l'entrada als polígons industrials de Martorelles i Sant Fost.


L'objectiu del projecte és estudiar, comprovar i valorar possibles alternatives que millorin el nivell de servei general d'aquest enllaç. El treball haurà d'analitzar aquestes connexions i també la configuració del tronc de la C-17 entre els quilòmetres 11,5 i 12,5. El pressupost global de l'actuació, una vegada fet d'estudi, és de dos milions d'euros.


Encara que les queixes pels problemes de circulació a la coneguda com a rotonda del Decathlon vénen de molt abans – l'Ajuntament de Mollet el gener ja demanava a la Generalitat solucions-, les advertències del risc d'aquests derivessin en un col·lapse viari encara més important, van començar a llençar-se, la passada primavera des dels ajuntaments de Martorelles i Mollet, arran de l'anunci de la posada en marxa del nou magatzem logístic d'Amazon. Aleshores es va llençar la previsió que els vehicles de repartiment que sortiran d'aquesta instal·lació per agafar la C-17, l'AP-7 o la C-33 suposaran per la rotonda un volum suplementari de circulació d'entre 2.500 i 3.000 vehicles diaris.


De fet els ajuntaments de Martorelles i Mollet van decidir treballar conjuntament per trobar una solució a aquest problema i el passat estiu els alcaldes de Mollet i Martorelles es van reunir amb el Secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font amb aquest objectiu. Font després de reunir-se amb Josep Monràs i Marc Candela va assumir el compromís de posar sobre la taula una proposta tècnica consensuada amb els ajuntaments i anar cap a l'adjudicació de les obres l'any 2018.

Comentarios