24.09.2020 |
clicama

Es presenta la Plataforma Mollet per l’Educació Pública "La Pública" amb diverses reivindicacions pel nou curs

Davant del nou curs escolar reivindiquen mesures com la baixada de rarios o l'augment de les plantilles
Es presenta la Plataforma Mollet per l’Educació Pública "La Pública" amb diverses reivindicacions pel nou curs

Aquest estiu ha nascut a Mollet una nova plataforma. Es tracta de La Pública Plataforma Mollet per l’Educació Pública i en aquest cas vol servir  per reivindicar l’escola pública a la ciutat. La pública va néixer a partir de la primera assemblea realitzada el passat 29 de juliol al Jardinet del Casal.  La plataforma està formada per ciutadanes i ciutadans de Mollet provinents d’AMPAs de primària, secundària, professorat, famílies, membres de sindicats i La plataforma és reivindica com a transversal i vol reivindicar tot allò que necessita l’escola pública per a ser de qualitat.  La nova plataforma, que inicia la seva activitat aquest setembre, té com a primer objectiu una tornada segura a l’escola.  “Per aquest motiu posem damunt la taula uns elements bàsics, com la baixada de ràtios a les aules, l’augment de plantilles, mesures especials de salut i higiene, adaptació d'espais a escoles, instituts i d'altres equipaments municipals, equip sanitari a cada centre i infermeria, i disposar d’un pla B davant de rebrots”, expliquen des de la Plataforma.

Segons la plataforma “La crisi de la COVID19 ha posat encara més de manifest totes les mancances que pateix l’escola pública i els recursos que necessita”.

La plataforma ha publicat  el següent manifest davant el nou curs escolar:

Estem davant una emergència educativa. Les retallades, la manca d’inversió en educació, i ara la COVID19.
L’educació pública és un pilar fonamental, una eina de justícia social, per fer una societat més democràtica, lliure, i on les persones puguin tenir igualtat d’oportunitats per una vida plena i digna. És una eina perquè ningú quedi enrere en la seva formació. 
Els nens i nenes d'avui contribueixen a crear una comunitat, per això han de tenir una formació de qualitat, per poder construir un món millor i més just. 
És necessari posar l’educació pública en el centre de l’agenda política i dedicar-hi els recursos humans, econòmics i d’infraestructures necessaris, perquè sigui de qualitat. 
Considerem que no s’està tractant l’educació com a una prioritat, des de fa massa anys. A les retallades econòmiques de fa un temps, que van fer emergir el moviment de SOS Escola Pública, hi van seguir els tancaments de línies de P3 únicament a la pública; i ara se li afegeix ara la crisi sanitària, interrompent el curs, confinant l’alumnat i ara, a poc temps d’iniciar el nou curs escolar, hi ha moltes incerteses, ambigüitats, insuficiències i incompetències. 
Amb la crisi de la COVID19, hi ha un repte afegit, i és que l’escola no només sigui de qualitat, sinó també segura. Per això reclamem una #tornadasegura als centres escolars el proper setembre. 
Aquesta profunda preocupació per la situació de l’escola pública en l’actualitat, ens ha portat a mobilitzar-nos per fer visibles i denunciar tots els problemes, apuntar solucions, i donar veu a les reivindicacions. I ens cal fer-ho en un espai transversal i plural on hi hagi representació de tota la comunitat educativa: docents, famílies, alumnat, professionals, personal de serveis, extraescolars, menjador, etc. 
Cada etapa formativa té unes particularitats i necessitats, i per atendre-les correctament, cal escoltar tota la comunitat educativa, abans de prendre mesures sense consensuar que poden esdevenir un fracàs.
Per tots aquests motius i per una necessitat imperiosa, neix “La Pública”, una plataforma ciutadana per a la defensa de l’educació pública de qualitat i segura, a Mollet. 
Algunes de les reivindicacions més immediates que fem són: 
-    Baixades de ràtios a les aules
-    Augment de plantilles de docents
-    Mesures especials de salut i higiene
-     Adaptació d'espais a escoles, instituts i d'altres equipaments municipals.
-      Aprofitament i condicionament de les zones a l’aire lliure que tenim a la ciutat i la natura més propera, per a fer-los també entorns i espais educatius.
-    Equip sanitari a cada centre ( disposant de la figura de sanitari infermer o infermera) 
-     Disposar d’un pla B davant de rebrots
Però n’hi ha més, en les que s’ha de treballar des dels diferents nivells: 
-            Coordinació entre persones delegades de riscos de salut dels centres
-    Donar suport als equips directius, abandonats a la seva sort en la gestió dels centres
-     Recursos de professionals psicològics als centres escolars, perquè tot l’alumnat, i en especial a aquell amb necessitats educatives especials, tingui el suport i acompanyament psicològic i emocional. 
-         Atenció rellevant als centres i alumnat d’educació especial, pel que fa a suport físic, emocional, personal de suport, i recursos suficients atenent unes necessitats més específiques.
-    La implicació dels ajuntaments en proveir nous espais, en garantir equips tecnològics i connectivitat, etc.
-    Acabar amb la precarietat del personal extern (lleure, neteja, manteniment,...) dels nostres centres educatius. Reconeixent i valorant la tasca, a vegades invisible, de suport a l'educació i a la salut de la comunitat.

La defensa de l’educació pública és una cursa de fons, que implica temps i profunditat. Més canvis són necessaris per assolir una educació pública de qualitat. I per descomptat, és important ser moltes les persones que hi estem actives. Ens cal tot el suport possible. 
Animem i demanem la implicació de tota la ciutadania molletana per a la defensa de l’educació pública i per una tornada segura a l’escola.
Per l’escola pública, 
Per construir un món amb oportunitats per a tothom
Per una tornada segura a l’escola
Suma’t a La Pública, reivindica educació pública i de qualitat per a tots i totes!

Es presenta la Plataforma Mollet per l’Educació Pública "La Pública" amb diverses reivindicacions pel nou curs
comentaris