07.03.2021 |
clicama

La demanda del bus urbà de Mollet va caure un 48% l’any passat per la pandèmia

La demanda del bus urbà de Mollet va caure un 48% l’any passat per la pandèmia

La pandèmia ha impactat fortament en l’àmbit dels busos urbans a Catalunya, que han vist com la demanda s’ha reduït considerablement durant el 2020. I Mollet no ha estat una excepció. És més, els busos urbans de la ciutat són dels més afectats.

Així, en els municipis adherits a l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) els busos urbans han patit en conjunt, durant el 2020, una reducció de la demanda del 41% amb relació a l’any 2019.

A partir de l’anàlisi de 29 municipis representatius de l’AMTU, les dades indiquen que en la majoria de transports urbans la reducció de la demanda s'ha situat en la franja d'entre el 30% i el 50%.

Tanmateix, hi ha alguns municipis on la davallada és especialment més alta: és el cas de Vilafranca del Penedès, on la reducció arriba fins al 73%. Mollet del Vallès tenen una reducció del 48% de reducció de la demanda durant el 2020 amb relació a l'any anterior. A Liçà d’Amunt la caiguda va ser del 44% i a Granollers del 42%.

Les restriccions de mobilitat imposades per la pandèmia han frenat, de fet, la tendència a l’alça que s’havia iniciat al mes de gener de 2020 amb un 5% més de demanda, i que al febrer ja era del 7% més que l'any 2019.

Tanmateix, amb l’arribada del confinament, i malgrat que la prestació del servei no es va aturar en cap moment, al mes de març es produeix una reducció dràstica de la demanda (-52%) en el conjunt dels municipis de l'AMTU, que arriba als seus valors més alts als mesos d’abril (-90%) i maig (-81%).

A partir del mes de juliol, en canvi, hi comença a haver una certa estabilització, amb reduccions d'entre el 30 i el 40% - respecte de 2019 - , i que s'han mantingut fins a final d’any.

A Mollet les caigudes de la demanda van ser del 94 i 89% als mesos d’abril i maig. El millor més de l’any va ser el desembre on la demanda només va caure un 40%. A Mollet l’any s’havia iniciat amb una tendència positiva ja que el febrer el servei havia experimentat un creixement del 3% de viatgers.

La demanda del bus urbà de Mollet va caure un 48% l’any passat per la pandèmia
comentaris