20.08.2018 |
clicama

Mollet estrena una app per denunciar incidències en la via pública

L'Ajuntament amb aquesta eina vol afavorir la participació ciutadana i agilitzar la solució de les incidències

Moment de presentació de l'aplicatiu per mòbils
Moment de presentació de l'aplicatiu per mòbils
Mollet estrena una app per denunciar incidències en la via pública

L'Ajuntament de Mollet del Vallès ofereix a la ciutadania una nova eina de participació ciutadana: es tracta d'una aplicació mòbil a través de la qual poden comunicar qualsevol incidència a la via pública (Una bretolada, un problema de neteja, una llamborda trencada, la caiguda de branques d'un arbre...). Les incidències arriben directament als Serveis Municipals i aquestes inicien el procediment per la seva resolució. Quan la incidència està resolta – cosa que en la major part dels casos és abans de les 48 hores- ho comuniquen al denunciant a través de la mateixa app.

L'alcalde de Mollet del Vallès, Josep Monràs, ha destacat que "els serveis municipals són proactius en la resolució de la problemàtica a l'espai públic, però volem comptar també amb la col·laboració ciutadana", i ha subratllat que amb el desenvolupament d'aquesta eina l'equip de govern "ha complert amb la paraula donada a la ciutadania". L'alcalde també ha constatat que "moltes vegades aquestes incidències es tracten d'actes incívics i que per això s'ha de donar facilitats, conscienciar però també sancionar, si és el cas.

La regidora de Qualitat Urbana, Mireia Dionisio, ha explicat que la via pública és vital per a l'equip de govern i per això "la nostra voluntat és accedir a l'excel·lència en la qualitat urbana, conscients que la ciutat és un ens viu i que per tant és una feina que mai s'acaba". La regidora també ha destacat que "l'app és senzilla, segura, gratuïta, compatible amb Android i IOS i útil per a la ciutadania".

L'Ajuntament de Mollet del Vallès gestiona de mitjana més de 3.000 incidències anuals a la via pública. D'aquestes aproximadament el 80% són incidències detectades directament pels serveis municipals, i el 20% provenen de demandes ciutadanes. El 71 per cent del total d'aquestes incidències es resolen en 24-48 hores pels serveis municipals.

L'app de via pública es pot descarregar a l'aplicació Civiwaste.

Comentarios