28.11.2020 |
clicama

Som* impulsa la iniciativa Cuines obertes per potenciar l’oferta de bars i restaurants a la comarca i incentivar-ne el consum

Som* impulsa la iniciativa Cuines obertes per potenciar l’oferta de bars i restaurants a la comarca i incentivar-ne el consum

La xarxa de diaris Som* al Vallès Oriental, que edita la revista Mollet a mà i el digital clicama.cat, posa en marxa la campanya #cuinesobertes de suport a la restauració de la comarca. Les publicacions ofereixen gratuïtament anuncis als establiments, creen un mapa interactiu de localització i activen una campanya a xarxes de conscienciació amb l'objectiu de visibilitzar aquesta oferta gastronòmica perquè la ciutadania s’aboqui a fer costat el sector de la restauració mentre durin les restriccions per la Covid-19.


Aquell cafè i entrepanet de bon matí que carrega les bateries pel que resta de dia. Aquell menú diari que fa sentir com a casa. Aquelles celebracions i àpats familiars en el restaurant de tota la vida. Aquelles viandes exòtiques descobertes en establiments de nom impronunciable i que ara formen part dels plats favorits de molta gent. Aquells platets i vermuts que donen als diumenges al matí un aire especial. Són un patrimoni gastronòmic irrenunciable que ara es veu en perill a causa de les restriccions temporals a bars i restaurants per la pandèmia establerts per la Generalitat.


Per aquest motiu, des de Som*, amb el suport tecnològic de Ronin Estudi, impulsa la campanya Cuines Obertes per potenciar els serveis a domicili i per recollir (take away i delivery) dels bars i restaurants del Baix Vallès, i del conjunt del la comarca. La campanya rep el suport del Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental. Per donar visibilitat a aquesta oferta culinària, els diaris SomMolletSomParetsSomMontornèsSomGranollers, i SomlesFranqueses, publicaran una doble pàgina aquesta setmana i la vinent, amb un llistat dels establiments dels respectius municipis que facin arribar les seves dades a [email protected] abans de dimarts 20 d’octubre a les 13 h. També crearan un minisite amb mapa interactiu de localització dels establiments per facilitar-ne la cerca i el contacte a l’adreça web mapa.diarisom.cat, i impulsaran a través del hashtag #cuinesobertes que la ciutadania s’aboqui a fer costat als bars i restaurants, comparteixin les seves comandes a Instagram, Facebook i Twitter, i vinculin els negocis beneficiaris i instant altres persones a sumar-s’hi.


El precedent és l'exitosa iniciativa Llibreries Obertes (activada per Sant Jordi des de la cooperativa Som* juntament amb Òmnium i la consultora digital Mortensen) que va fer costat les llibreries en ple confinament i que va beneficiar-ne 453 arreu de Catalunya. “Ara toca donar suport al sector de la restauració i salvaguardar el patrimoni gastronòmic local. Aquests dies, sempre que puguem, prohibim-nos cuinar i ajudem als què sempre han estat al nostre costat per fer-nos gaudir del menjar. Perquè ara i en el futur volem que els fogons no s'apaguin, volem les cuines obertes”, detalla Sílvia Vinyeta, editora de SomMollet i Baix Vallès.


La cooperativa Som* és responsable a la comarca dels setmanaris SomMolletSomGranollersSomParetsSomMontornès i SomlesFranqueses, els mensuals SomlaLlagosta i SomMartorelles, la revista Mollet a mà, i el diari digital comarcal somvalles que engloba nou edicions de municipi. En conjunt, edita 28.000 exemplars setmanals en paper i registra una audiència digital de fins a 150.000 usuaris únics mensuals (dades auditades per OJD).

Som* impulsa la iniciativa Cuines obertes per potenciar l’oferta de bars i restaurants a la comarca i incentivar-ne el consum
comentaris