26.05.2018 |
clicama

Impulsen un Pla per revitalitzar el comerç i els serveis a Mollet que inclourà molta participació ciutadana

Impulsen un Pla per revitalitzar el comerç i els serveis a Mollet que inclourà molta participació ciutadana

Actualment, comerç, transport, hostaleria i serveis aporten el 80% de l'economia local de Mollet. Mollet compta amb més de 1.600 locals oberts, el que representa 3,14 establiments comercials per cada 100 habitants, una dada molt propera a ciutats com ara Barcelona, on la xifra és de 3,21 establiments per cada 100 habitants. Un sector vital per la ciutat que s'enfronta a molts reptes: les noves modalitats comercials, el comerç electrònic, la proximitat de Barcelona...

Aquest dimarts es va presentar el pla estratègic de revitalització comercial i de serveis que vol fer front a aquests reptes. Es tracta d'un pla en el qual ja es treballa des del passat mes de novembre i que acompleix al compromís que el govern de la ciutat va adquirir al Ple municipal.

El Pla en el qual treballa la consultora internacional Idencity és molt ambiciós i comptarà amb la implicació del mateix sector i de la ciutadania en general.

Es calcula que el procés participatiu es durà a terme fins a la tardor i que a finals d'any es tindrà el pla enllestit i es formularan diferents propostes i accions per impulsar el sector comercial i de serveis.

La regidora de Comerç, Consum i Promoció de la ciutat, Mercè Pérez va explicar que en aquesta fase inicial "la intenció és crear un espai de treball amb el mateix sector per analitzar i reflexionar conjuntament sobre el mateix comerç i la seva contribució a la ciutat".

El Pla, però, va més enllà i preveu també la contribució en aquest debat de la ciutadania en general, ja sigui a través de tallers participatius amb el teixit social i econòmic, amb els consumidors o amb la gent gran i els joves.

Segons l'alcalde Josep Monràs "el govern municipal impulsa, dinamitza i posa els recursos, i a partir d'aquí, amb la clara voluntat de seguir incrementant els canals de participació de la ciutadania, escoltar la gent i recollir les seves aportacions, no només les dels directament implicats". Per Monràs, es tracta, en definitiva, "d'un pla de tots fet per tots".

Monràs també ha volgut deixar clar que "adaptar-nos als nous temps i no quedar-nos anquilosats en el comerç tradicional en cap cas significa renunciar al que sempre hem defensat: el comerç de proximitat".
 

Comentarios