28.10.2020 |
clicama

Botigues i serveis de Mollet ja treballen per adaptar els seus negocis a la nova normalitat

Botigues i serveis de Mollet ja treballen per adaptar els seus negocis a la nova normalitat

La majoria de botigues del centre de Mollet han continuat aquesta setmana amb la persiana baixada. Tot i que des del dilluns poden reobrir, moltes d’elles no ho han fet. La majoria, però, es preparen per adaptar-se al que s’ha anomenat “nova normalitat”. Cal dir però que ho fan amb la incertesa de si el dilluns dia 11 es podrà ja passar de l’actual fase de desescalada – on els negocis poden atendre persones individuals només amb cita prèvia- a la següent, on estarà permesa l’obertura amb limitacions.

VENDA DE PINTURES I MERCERIA PER TELÈFON


És el cas de l’establiment de pintures i decoració Comercial Andrés. L’establiment ha mantingut contacte telefònic amb els seus clients al llarg del confinament. Ens expliquen que el sistema els ha anat bé i que mentre no es puguin atendre amb normalitat demana que els clients segueixin fent les seves comandes per telèfon. Per aquesta via els donen hora per anar a recollir-les. L’aforament del comerç estarà limitat a dues persones.
Isabel, de la merceria “La Cremallera” també ha començat a atendre els seus clients amb cita prèvia. Al llarg del confinament ha reforçat la seva presència en línia – xarxes i web- i ha incrementat el contacte amb les seves clientes per telèfon. Les ha assessorat en els seus treballs de ganxet o mitja, però també en cosir productes com les mascaretes. Aquests dies són moltes les persones que busquen robes divertides per fer mascaretes, especialment per la quitxalla. L'estratègia li ha funcionat – també que les activitats manuals s’han multiplicat amb el confinament- i reconeix haver treballat força. “Les clientes habituals no m’han deixat i gent que no entrava ara s’ha interessat”, ens explica.


Aquest dilluns la llibreria l’Illa també ha obert les seves portes després de quasi dos mesos amb el negoci tancat. Per ara funciona amb cita prèvia i només per recollir encàrrecs comprats per telèfon o per internet. Moltes d'aquestes comandes li han arribat gràcies a la iniciativa LlibreriesObertes del grup Som que convidava a comprar els llibres de Sant Jordi d'avançada per després anar-los a recollir directament a la llibreria. 

LES PELUQUERIES AMB LLISTA D'ESPERA


En l’actual fase zero de desescalada el principal sector que ha començat a treballar és el de les perruqueries i barbers. Des de la setmana passada molts d’aquests establiments han començat a fer llistes d’espera. N’hi ha que tot i obrir des del dilluns ja donen hora per la segona quinzena de maig. Aquests establiments són especialment rigorosos amb el contacte amb els seus clients i clientes i s’ha de demanar també cita prèvia. Els clients són obligats a rebre el servei amb guants i mascaretes. Aquest sector, ens expliquen, multiplicarà les neteges dels seus espais de feina perquè els seus serveis tinguin la màxima garantia d’higiene. Per descomptat tenen gel hidroalcohòlic a l’entrada. Una mesura que segueixen tots els comerços.

BARS I RESTAURANTS AMB SERVEI A DOMICILI

El sector de bars i restaurants és el que més apagat segueix en aquesta fase. Tot i això, alguns establiments de menjars, s’han animat i ofereixen als seus clients la possibilitat de portar-los el menjar a casa. És el cas de The Bishop que ha reobert la seva cuina i aquests dies reparteix braves i hamburgueses amb moto.
També El Moll Petit, el restaurant del Centre de Serveis El Lledoner, que ofereix un servei d'àpats socials, reobre amb cita prèvia i menjar per portar. El Moll Petit donarà prioritat a les persones amb carnet municipal de persones jubilades i pensionistes mantenint el preu social que es tenia abans de la situació generada per l’Estat d’Alarma. També fa entrega a domicili de menjar a aquelles persones que ho necessitin sense cost addicional.

Botigues i serveis de Mollet ja treballen per adaptar els seus negocis a la nova normalitat
comentaris