07.03.2021 |
clicama

El Museu Abelló presenta quatre artistes molt diferents al Mollet Art 2020

El Museu Abelló presenta quatre artistes molt diferents al Mollet Art 2020

El Museu Abelló de Mollet presenta una nova exposició de producció pròpia. Del 19 de febrer al 25 d’abril de 2021 es podran veure al museu local l’exposició col·lectiva dels artistes seleccionats en el certamen Mollet Art 2020. Memorial Cesc Bas. Es tracta de diferents obres dels finalistes proposats per a la modalitat “Mollet Art Museu” que van ser Felipe Garcia, Oscar Moya, Pau Mondelo i Irene Visa Mollet. Aquests van ser els quatre artistes seleccionats pel Mollet Art 2020, el passat mes de desembre, per un jurat compost per David Armengol, Anna Comadran, Anna Crosas, Francesc Ruiz, i Mireia Ollé. Recordem que la segona categoria, Art Ciutat va quedar desert
 

Al Mollet Art 2020, Felipe Garcia presenta Hibris; Irene Visa, Fer veure. La potencialitat del terreny sense excavar; Oscar Moya, Un reloj sin péndulo es cómo...i Pau Mondelo, Applaus.
 

Segons expliquen des del Museu Abello sobre l’obra de Felipe Garcia “L’estructura principal de l’obra Hibris es compon de la unió de línies horitzontals, verticals i corbes que generen punts de bifurcació i de fuga. Cada una d’aquestes pinzellades marca camins que condueixen a àmfores i contenidors de ceràmica creats a partir de la intuïció”

Amb relació a l’artista Irene Visa que presenta Fer veure. La potencialitat del terreny sense excavar es recorda que “El 80 % dels terrenys dins del jaciment d’Empúries encara no s’han excavat. Aquesta extensió de terreny es presenta ara mateix com un conjunt de camps a l’espera d’esdevenir ruïnes. No tenen cap cartell indicador i no apareixen a cap postal. La potencialitat d’aquests espais és el punt de partida del projecte que d’una banda vol visibilitzar-los i, de l’altra, qüestionar el funcionament de l’arqueologia, obrint les possibilitats a altres interpretacions”.

Sobre Oscar Moya i Un reloj sin péndulo es cómo… es comenta des del Museu que “el moviment d’un gronxador és molt similar al d’un metrònom: marca un ritme. A vegades és ràpid, d’altres més pausat, però fins i tot quan no existeix esperem que torni en algun moment.

La voluntat de reactivar aquest moviment va ser el punt de partida d’un projecte que ha acabat significant un conflicte directe amb la mateixa memòria individual”.

Finalment, de Pau Mondelo i Applaus es diu que "l’audiència, cada vegada que rep un senyal mitjançant un indicador lluminós (objecte autoritari), es posa a aplaudir de forma dictada fins al cessament d’aquest senyal. D’aquesta manera, mitjançant l’aplaudiment obligat (una eufòria forçada), interfereix en el discurs del ponent, tot deixant-hi buits —que són plens d’aplaudiments—, i dificultant la comprensió del missatge. Tot això, alhora que s’altera la mística circumdant al concepte del discurs, de gran abast mediàtic durant el segle XX".

El Museu Abelló presenta quatre artistes molt diferents al Mollet Art 2020
comentaris