07.06.2020 |
clicama

Més de 50 professionals han assistit a la jornada sobre la llei d’espectacles i l’autoprotecció en festes

La sessió ha estat organitzada pel Consell Comarcal amb la idea de facilitar el coneixement de tots els aspectes legals que es vinculen a l’organització de qualsevol esdeveniment públic però sobretot, d’intercanviar i resoldre dubtes, informacions i aportar solucions pràctiques.
Més de 50 professionals han assistit a la jornada sobre la llei d’espectacles i l’autoprotecció en festes

En l’obertura de la jornada, en la qual es comptava amb l’assistència de professionals de l’àmbit de cultura, joventut i enginyers municipals, el president del Consell Comarcal, José Orive, ha donat la benvinguda i ha parlat de l’oportunitat de celebrar una jornada d’aquestes característiques, com a “espai per posar en comú criteris i aclarir dubtes”.Tot i això, Orive també ha aprofitat per “reclamar una aplicació de la normativa que no comprometi les activitats de les entitats, buscant cas a cas exigències proporcionades” i ha recordat que “hi ha administracions que estem impulsant serveis com el Servei Comarcal d’Autoprotecció, que tenen com a objectiu donar suport, facilitar i incrementar l’eficiència dels ajuntaments”.

Després de la contextualització de la jornada, Daniel Mallén, gerent i cap de producció de Tercera Via i del festival FesTOUR Estrella Damm, ha estat l’encarregat de parlar sobre els aspectes legals a tenir en compte en l’organització d’esdeveniments i relacionar-los amb exemples concrets. En la segona ponència, Cinta Salvany, tècnica de protecció civil de Granollers, ha explicat de forma molt exhaustiva els passos a seguir a l’hora d’aplicar els Plans d’autoprotecció, parlant en detall de les activitats afectades, procediments i requisits necessaris, tot plantejant el debat sobre les responsabilitats de tots els actors que intervenen en l’organtizació d’un esdeveniment.

La segona part de la jornada s’ha realitzat en format de taula rodona i han participat Albert Ferré, cap del projecte Festelafesta.com, Xavier Jovés, tècnic de protecció civil de Manresa i Jaume Viure, cap de l’Àrea de Medi Ambient i Territori del Consell Comarcal.

En les intervencions dels ponents s’han tractat temes diversos. Així, d’una banda s’ha facilitat informació sobre noves aplicacions eficients orientades a millorar la seguretat i la qualitat dels esdeveniment i de l’altra s’han presentat mesures concretes que cal tenir en compte el dia de l’acte i exemples pràctics de com organitzen actes i festes (amb exemples d’interès com ara l’organització d’un correfoc).

Finalment, també s’ha presentat el Servei Comarcal d’Autoprotecció, posat en funcionament fa uns mesos pel Consell Comarcal, amb la finalitat de prestar assistència als ajuntaments en dues de les funcions que els atribueix la normativa de protecció civil: la possibilitat d’elaborar els plans d’autoprotecció per a activitats i centres de titularitat pública i també la possibilitat d’emetre els informes preceptius per a l’homologació de tots els plans d’autoprotecció públics i privats de la seva competència. De fet, aquest servei comarcal esdevé un pas més en la línia de mancomunar serveis per donar resposta a les necessitats dels municipis d’una forma eficient, i per tant serveix per millorar la coordinació tècnica dels treballs.

Tot seguit s’ha iniciat un ampli debat en el que han sortit temes com els diferents tipus d’espais on s’organitzen actes (centre educatius, titularitat d’ajuntaments, d’entitats...), la responsabilitat en la cessió d’espais, tipus de tramitacions i casuístiques que es poden trobar, i fins i tot s’han demanat com resoldre dubtes concrets dels professionals. Algunes de les conclusions més destacades han estat l’utilitat de plataformes com festalafesta, la importància d’encarrilar bé els actes i el full de ruta de l’acte i la seva organització, la necessitat de definir bé qui és el titular i responsable de l’acte, el procediment a seguir, la importància pràctica dels requisits... Entre els assistents també s’han fet reflexions sobre la normativa d’aplicació (excessivament complexa i exigent); la necessitat d’establir criteris genèrics i la importància d’aprofitar el treball en xarxa com una manera d’ajudar-se a resoldre els dubtes i compartir maneres de treballar.


Més de 50 professionals han assistit a la jornada sobre la llei d’espectacles i l’autoprotecció en festes
comentaris